٪۴۰ تخفیف تابستانه شروع شد! بزرگترین حراج سال ما

به ما بپیوندید

آموزش ریخته گری پایتون

نوع متغیر را مشخص کنید ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که بخواهید یک نوع را روی یک متغیر مشخص کنید. این را می توان با ریخته گری انجام داد. پایتون یک زبان شی گرا است و به همین دلیل از کلاس…

محمد یوسفی

25 آگوست 2021

نوع متغیر را مشخص کنید

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که بخواهید یک نوع را روی یک متغیر مشخص کنید. این را می توان با ریخته گری انجام داد. پایتون یک زبان شی گرا است و به همین دلیل از کلاس هایی برای تعریف انواع داده ها ، از جمله انواع اولیه آن استفاده می کند.

بنابراین ریخته گری در پایتون با استفاده از توابع سازنده انجام می شود:

  • int () – یک عدد صحیح را از یک کل صحیح ، یک کلمه شناور (با حذف همه اعشار) ، یا یک رشته تحت اللفظی (ارائه رشته نشان دهنده یک عدد کامل) می سازد
  • float () – یک عدد شناور را از یک کل صحیح ، یک کلمه شناور یا یک رشته تحت اللفظی می سازد (ارائه رشته نشان دهنده یک شناور یا یک عدد صحیح است)
  • str () – یک رشته را از طیف گسترده ای از انواع داده ها ، از جمله رشته ها ، کلمات صحیح و کلمات شناور ایجاد می کند

مثال

اعداد صحیح:

x = int(1)   # x will be 1
y = int(2.8) # y will be 2
z = int("3") # z will be 3

مثال

شناور:

x = float(1)     # x will be 1.0
y = float(2.8)   # y will be 2.8
z = float("3")   # z will be 3.0
w = float("4.2") # w will be 4.2

مثال

رشته های:

x = str("s1") # x will be 's1'
y = str(2)    # y will be '2'
z = str(3.0)  # z will be '3.0'

منبع

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها