٪۴۰ تخفیف تابستانه شروع شد! بزرگترین حراج سال ما

به ما بپیوندید

چگونه از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنیم؟

با چند راهکار ساده می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه ۶ راهکار موثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی از راهکارهای خلاقانه برای دسترسی به محتوای جدید، استفاده از…

محمد یوسفی

2 آوریل 2020

با چند راهکار ساده می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه ۶ راهکار موثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از راهکارهای خلاقانه برای دسترسی به محتوای جدید، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر است. در این مطلب به اهمیت این نوع محتوا و معرفی ۶ راهکار برای استفاده از آن می‌پردازیم.

اگر در فضای وب و وردپرس فعالیت می‌کنید، احتمالاً با جمله‌ی «محتوا پادشاهی می‌کند» آشنا هستید. به همین دلیل است که به عنوان یک کسب و کار، از استراتژی‌های مختلف بازاریابی محتوا در جهت پیشبرد اهداف تجاری و معرفی هر چه بیشتر نام کسب و کار خود استفاده می‌کنید. این استراتژی‌ها شامل بازاریابی پیوسته، منظم، تهیه رپورتاژ، پیروی از قوانین سئو، استفاده از ظرفیت‌های اینترنت، محتوای دیجیتال و غیره می‌شود. هرچند امروز باید استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر را نیز به این لیست اضافه کنید.

در ادامه اشاره می‌کنیم که چگونه نام‌های تجاری موفق، توانسته‌اند به کمک کاربران خود، محتواهایی بسیار باکیفیت‌تری در مقایسه با سایر رقبای خود ایجاد کنند.

گفتگوی یک طرفه را کنار بگذارید

امروزه دیدگاه کاربران دنیای مجازی نسبت به بازاریابی و محتواهای منتشر شده از سوی شرکت‌های تجاری تغییر کرده است و دیگر استفاده از روش‌های معمول و نسبتا قدیمی تولید محتوا، برای معرفی کسب و کار کافی نیست. در واقع تولید محتوای باکیفیت و موثر، همچنان نیازمند تخصص، دانش، مهارت و دسترسی به منابع و روش‌های به‌روز و موثر است. با این وجود، متاسفانه هنوز ۷۰ درصد از سایت‌هایی که به بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند، از یک استراتژی منسجم، یکپارچه، منظم پیشروی نمی‌کنند. حتی بسیاری از نام‌های تجاری بزرگ، همچنان در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوا از متدهای قدیمی استفاده می‌کنند و نکات تکراری را با زبانی قدیمی به مخاطب منتقل می‌کنند. عجیب نیست که در چنین فضایی بسیاری از صداها هرگز شنیده نمی‌شود.

با افزایش آگاهی کاربران، نام‌های تجاری نیز باید هوشمندانه‌تر و تاثیرگذارتر عمل کنند و به دنبال کسب مزیت رقابتی در مقایسه با مطالب قدیمی‌تر باشند. یکی از این برگ‌های برنده، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر خود شماست.

چرا از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنیم؟

راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کاربران خود را به تولید محتوا ی موثر و کاربردی تشویق کنید. هرچند نباید زمان را از دست بدهید و منتظر بمانید تا مردم درباره نام تجاری شما صحبت کنند. در مقابل، باید کانالی ایجاد کنید تا گفتگو درباره نام تجاری و موضوعات مد نظر شما توسط مخاطبان راحت‌تر انجام شود و بتوانید از محتوای تولید شده توسط کاربر برای معرفی و ارزش‌گذاری نام تجاری خود استفاده کنید. در واقع هر ردپایی از مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت شما، یک محتوای تولید شده توسط او است که می‌تواند در جهت رشد کسب و کار شما بسیار مفید واقع شود و حتی به معنای یک بازی برد-برد برای هم مخاطب و هم کسب و کار شما شناخته شود. این عبارت در دنیای بازاریابی محتوا به عنوان User-Generated Content یا محتوای تولید شده توسط کاربر شناخته می شود. استفاده درست از این مفهوم مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر اشاره می‌کنیم:

  • به نام‌های تجاری کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسند.
  • ارتباط مخاطب با نام تجاری شما را افزایش می دهد و عاملی می‌شود تا کاربران زمان بیشتری را در صفحات اجتماعی و وبسایت شما سپری کنند.
  • سطح رضایت‌مندی مشتری را به واسطه گفتگو افزایش می‌دهد.
  • باعث می‌شود که مشتریان شما با جامعه‌ی بزرگتری از مخاطبان در ارتباط باشند و از این راه جامعه کسب و کار شما را نیز توسعه دهند.
  • می‌تواند باعث افزایش ترافیک وبسایت شما از طریق موتورهای جستجوگر شود و در نتیجه به بهتر دیده شدن شما کمک کند.
  • عموما پیش از انتشار، کنترل و بازنگری می شود و همین قابلیت آن را قابل اطمینان‌تر می‌کند.

چند راهکار برای دستیابی به محتوای تولید شده توسط کاربر

اکنون که با مفهوم و اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر آشنا شده اید، در ادامه چند توصیه برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت را به شما ارائه می‌دهیم.

گفتیم که محتوای تولید شده توسط کاربر در حقیقت به معنای تاثیر مستقیم کاربر بر مطالب شما و استفاده از هر ردپایی است که مخاطب و کاربر در فضای اجتماعی کسب و کار شما از خود به جای می‌گذارد. این مفهوم شامل نظرات، تستیمونیال، پست‌های وبلاگ مهمان و غیره می شود و عموما از سوی سایر مخاطبان قابل دیدن است. در زیر به برخی از مهم‌ترین شیوه‌های استفاده از این نوع محتوا اشاره می کنیم.

۱. تستیمونیال منتشر کنید

تستیمونیال به معنای توصیه‌نامه است و به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌شود. تستیمونیال هر نوشته‌ای است که مشتریان در تمجید از خدمات و پاسخگویی شما به رشته تحریر در می‌آورند. اشتراک‌گذاری این نوشته‌ها با سایر کاربران، اعتبار شما و رضایت‌مندی مشتریان از خدمات شما را به مخاطبان نشان می‌دهد.

انتشار تستیمونیال نه تنها به تولید محتوا کمک می‌کند، بلکه می‌تواند برای کسب و کار شما ثبات و مقبولیت اجتماعی به ارمغان آورد و مخاطبان جدید را ترغیب کند که به جامعه مشتریان شما بپیوندند.

برای نام‌های تجاری نه چندان بزرگ، تستیمونیال به عنوان یک اهرم بازاریابی موثر و قوی عمل می‌کنند. متخصصان بازاریابی محتوا به کسب و کارها توصیه می‌کند برای افزایش و جذب مشتریان جدید، در وبسایت و فضای وردپرس‌شان در پلتفرم‌های مختلف از جمله ویجت کشویی، نوار کناری و غیره از تسمونیال‌ها بهره بگیرند.

نمونه تستیمونیال در سایت میهن وب هاست

۲. از نویسندگان میهمان در بلاگ استفاده کنید

ازپذیرش نوشته‌ها و محتوای نویسنده‌های مهمان در وبلاگ، وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود استقبال کنید. به این روش می‌توانید هم کسب و کار خود را بهتر معرفی کنید هم زمان و تمرکز خود را صرف سایر طرح‌های بازاریابی کنید. یکی از راه‌هایی که به کاربران شما اجازه می‌دهد در وبسایت و فضای وردپرس شما به عنوان نویسنده مهمان شوند، استفاده از WPForms است. به این روش کاربران بدون وارد شدن به پنل مدیریت ، می‌توانند در فضای وردپرس شما پست خود را منتشر کنند. می‌توانید حتی جهت تسهیل این فرایند، پست کاربران را بدون نیاز به عضویت بپذیرید.

هرچند توصیه ما این است که پیش از انتشار هر پست، آن‌ها را از دیدگاه فرهنگ سازمانی خود و سطح کیفی مطلب بررسی کنید و تنها مطالبی را منتشر کنید که برای کاربران و وبسایت شما مفید هستند.

۳. کاربران را به نظر دادن تشویق کنید

استفاده از بخش نظرات، ساده‌ترین راهکار برای تعامل با کاربران است. بنابراین مهم است که تنظیمات بخش نظرات را در وبلاگ، وردپرس و شبکه‌های اجتماعی خود بازنگری کنید و کاربران را به ثبت نظر در فضای وردپرس و شبکه‌های اجتماعی تشویق کنید. از کاربران بخواهید تجربیات خود را با شما و سایر اعضا در میان بگذارند. همواره با مخاطبان و کسانی که نظر می‌دهند با احترام ارتباط برقرار کنید و تا حد امکان به نظرات پاسخ بدهید. قدردان اعضای وفادار خود باشید و در هر پست سوالاتی مرتبط با همان موضوع مطرح کنید. حتی می‌توانید به برگزاری مسابقات مختلف در بخش نظرات و اهدای جایزه فکر کنید.

۴. به کاربران اجازه نقد و بررسی بدهید

موتوهای جستجوگر شیفته نظرسنجی و رتبه‌بندی‌ها هستند و می‌توانند با نمایش آنها در صفحه نتایج، بازدید صفحات شما را نیز افزایش دهند. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و در فضای فعالیت خود در وردپرس و شبکه‌های اجتماعی، راهی ایجاد کنید تا مخاطب بتواند محصولات و خدمات شما را نقد و بررسی کند. این روش فرصتی را به کاربر می‌دهد تا مشارکت بیشتری با نام تجاری شما داشته باشد و مخاطبان دیگر از میزان رضایت‌مندی مشتریان فعلی شما باخبر شوند.

۵. در شبکه های اجتماعی کمپین ایجاد کنید و پستهای مشتریان را در سایت خود نمایش دهید

یکی از موفق ترین روش‌های افزایش تعامل میان مخاطب و نام تجاری، راه اندازی کمپین‌های هدفمند در شبکه‌های مجازی است. از این ظرفیت استفاده کنید و با معرفی دیدگاه‌های مخاطبان و انتشار آن‌ها در صفحات خود به موفقیت نزدیک‌تر شوید. یک کمپین خلاق طراحی کنید و آن را با زبانی ساده به کاربران خود معرفی کنید. سپس مخاطبان را تشویق کنید که در کمپین شما شرکت کنند و مشارکت آن ها را در قالب پست بلاگ و پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی با سایرین به اشتراک بگذارید.

۶. جامعه ای کوچک در درون سایت خود ایجاد کنید

سعی کنید با گردآوری اعضا، یک جامعه کوچک در سایت خود ایجاد کنید. البته نباید فراموش کنید که نمی‌توانید طی تنها یک شب صاحب یک امپراطوری بزرگ شوید.

داشتن یک جامعه از اعضای وفادار و باشگاه طرفداران، چالش‌های خاص خود را دارد و مدیریت آن نیازمند تلاش زیادی است. به خاطر داتشه باشید که تلاش شما باید مستمر، مداوم و یکپارچه باشد تا بهترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

از سویی دیگر، همانطور که از نام آن پیداست، این فضا متعلق به کاربر است و می‌تواند هر آنچه اراده کند در محتوای شما ایجاد کند. به عبارت دیگر زمانی که فضایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند درباره نام تجاری شما و موضوعات مختلف با یکدیگر کفت و گو کنند، این خطر وجود دارد که شما را به دام نظرات منفی، دیدگاه‌های تخریب کننده و حتی دردسرهای قانونی بیاندازند. بنابراین باید هوشمندانه رفتار کنید و کنترل بیشتری بر روی این فضا داشته باشید یا برای این فضا یک مدیر با تجربه انتخاب کنید تا وظیفه پشتیبانی آن را بر عهده بگیرد.

نتیجه‌گیری

با توجه اهمیت استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و با در نظر گرفتن توصیه‌های بیان شده، و البته کمک گرفتن از متخصصان حوزه بازاریابی محتوا، می‌توانید به گنجینه‌ای از محتوای خلاقانه و موثر دست پیدا کنید و استراتژی‌های مطمئن‌تری را در جهت معرفی نام تجاری خود به کار بگیرید. تمامی این راهکارها در نهایت به بازدید بیشتر، حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید می‌انجامد و کسب و کار شما را گسترش می‌دهد.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها