٪۴۰ تخفیف تابستانه شروع شد! بزرگترین حراج سال ما

به ما بپیوندید

رفع خطای “این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند” در وردپرس

اگر شما از وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید حتما مشکل این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند را تجربه کردید. در این مطلب به حل این موضوع می پردازیم. در صورتی که شما کاربر وردپرس هستید، به…

محمد یوسفی

26 مارس 2020

اگر شما از وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید حتما مشکل این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند را تجربه کردید. در این مطلب به حل این موضوع می پردازیم.

در صورتی که شما کاربر وردپرس هستید، به طور قطع خطاهای بسیاری را در حین کار با وردپرس تجربه کرده‌اید. به طور مثال، مشکلات داخلی سرور، اتصال به پایگاه داده و حتی خطای “این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند”.

در این مقاله، درباره خطای “این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند” و راه حل برطرف کردن این مشکل صحبت می‌کنیم.

چرا سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند؟

آیا تا به حال با صفحات آبی رنگ خطا در کامپیوتر مواجه شده‌اید؟ در حقیقت خطای ” این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند” معادل همان خطا در کامپیوتر است. اگرچه، به جای نمایش یک صفحه آبی رنگ، تنها یک صفحه سفید را بدون هیچ محتوایی مشاهده می‌کنید.

اگرچه، بعد از نسخه ۵.۲ وردپرس، به جای صفحه سفید، وردپرس عبارت ” این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند” را نمایش می‌دهد. درهرصورت، نگران نباشید. سایت شما از بین نرفته است. با یک تعمیر ساده و سریع، همه چیز به حالت عادی اولیه بازمی‌گردد.

این خطا زمانی رخ می‌دهد که پلاگین‌ها با فایل‌های هسته وردپرس یا قالب‌ها همخوانی ندارد یا برعکس. به علاوه، این خطا عمدتا به خاطر PHP رخ می‌دهد.

چطور خطای ” این سایت مشکلات فنی را تجربه می کند” را برطرف کنیم؟

چهار روش برای رفع این مشکل وجود دارد. پیش از اینکه شروع به کار کنیم، پیشنهاد می‌شود که ابتدا یک بکاپ کامل از سایت وردپرس خود تهیه کنید.

چرا؟ در صورتی که مشکلی در یک مرحله پیش بیاید، می‌توانید تمام فرایند را از ابتدا آغاز کنید. اگرچه، درصورتی که دانشی درباره وردپرس یا یک سرور تحت وب ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک متخصص کمک بخواهید یا با پشتیبانی وب سایت خود تماس بگیرید تا در رفع این مشکل به شما کمک کند.

تداخل پلاگین

برخی پلاگین‌ها با نسخه وردپرسی که نصب کرده‌اید، سازگار نیستند یا اینکه ممکن است با هم تداخل داشته باشند. این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری شود. اما نکته مثبت این است که مانند سایر خطاها، همیشه راه حلی برای رفع مشکل وجود دارد.

برای بررسی این موضوع که آیا پلاگین‌ها مسبب ایجاد این خطا شدند یا خیر، باید تمامی پلاگین‌ها را غیرفعال کنید و سپس تک به تک آن‌ها را فعال کنید تا پلاگین مخرب را بیابید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به کمک یک FTP یا پنل هاست به وب سرور خود وصل شوید.
  • به فولدر wp-content/plugins بروید.
  • روی فولدر plugins راست کلیک کنید و نام آن را تغییر دهید. به طور مثال: plugins_old

به خاطر داشته باشید که تغییر نام فولدر plugins، تنظیمات آن را به حالت پیش فرض برنمی‌گرداند. به محض اینکه شما آن‌ها را دوباره فعال کنید، تمام تنظیمات برمی‌گردند.

حال نام پلاگین را به حالت اول (plugins) برگردانید، به داشبورد وردپرس بروید و بر روی گزینه افزونه‌ها کلیک کنید. پلاگین‌ها را تک به تک فعال کنید تا زمانی که دوباره خطای ” سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند” را مشاهده کنید. درصورتی که این اتفاق افتاد، پلاگین مسبب این مشکل را حذف کنید.

یا می‌توانید پلاگین ذکر شده را از سایت رسمی وردپرس دوباره دانلود کنید و آن را در فولدر پلاگین‌ها آپلود کنید؛ یا اینکه پلاگین WP Rollback را دانلود و از نسخه قدیمی پلاگین نصب شده بر روی وردپرس خود استفاده کنید.

زمانی که پلاگین WP Rollback فعال شد، به داشبورد وردپرس، بخش پلاگین‌ها و سپس Installed Plugins بروید و روی عبارت Rollback در زیر پلاگین موردنظر کلیک کنید تا بتوانید نسخه قبلی آن را انتخاب کنید.

تداخل قالب

برای بررسی اینکه آیا قالب شما منجر به ایجاد این خطا شده است یا خیر، کافی است نام فولدر پوسته‌ها را تغییر دهید و دوباره وارد سایت خود شوید.

ابتدا، قالب پیش‌فرضی که وردپرس برای شما فراهم کرده است را فعال کنید. به طور مثال، Twenty Nineteen.

ممکن است بپرسید چطور می‌توانم بدون دسترسی به داشبورد وردپرس، قالب دیگری را فعال کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کافی است به کمک یک FTP یا به طور مستقیم از طریق پنل هاست خود به وب سرورتان متصل شوید. سپس به آدرس wp-content/themes بروید، نام قالب فعال خود را با افزودن DISABLE یا OFF به انتهای آن تغییر دهید. به طور مثال، publisherOFF.

به خاطر بسپارید که با تغییر نام فولدر، تنظیمات و محتوای آن تغییری نمی‌کند. تنها دلیل انجام این کار بررسی این موضوع است که آیا با غیرفعال کردن قالب خطا برطرف می‌شود یا خیر. اگر خطای ” این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند” از بین نرفت، در این صورت قالب شما منجر به ایجاد این مشکل نبوده است. در این صورت نام فولدر قالب را دقیقا به نام قبلی آن برگردانید.

گاهی اوقات، قالب پیش فرض می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در وردپرس شود. اگر از یک قالب پیش فرض استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم قالب خود را تغییر دهید و درصورتی که از قالب پیش فرض استفاده نمی‌کنید، آن را از وردپرس خود پاک کنید.

برای این کار کافی است به آدرس wp-content/themes بروید و سه قالب پیش فرضی که همراه با وردپرس ارائه می‌شود، را پاک کنید. درصورتی که تعداد زیادی قالب دارید و یافتن قالب‌های پیش فرض برای شما دشوار است، نام آن‌ها twentynineteen، twentyseventeen و twentysixteen است.

نسخه PHP خود را بروزرسانی کنید

اغلب تامین کنندگان وب هاست به این معروف‌اند که از نسخه‌های قدیمی‌تر PHP استفاده می‌کنند. اگرچه وردپرس نسخه 5.0 و بالاتر به آخرین نسخه PHP نیاز دارند. از مزایای دیگر استفاده از آخرین نسخه PHP این است که امنیت سایت شما را بالا می‌برد. به‌روزرسانی PHP یکی از روش‌های شناخته شده برای رفع این خطاست.

برای بروزرسانی نسخه PHP، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری هاست خود شوید (یا همان سی‌ پنل)
  • به بخش Select PHP Version بروید
  • PHP نسخه 7.0 یا بالاتر را انتخاب کنید.

در صورتی که به پنل هاست دسترسی ندارید، با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بگیرید.

حالت عیب یابی (Debug) را فعال کنید

فعال کردن حالت عیب یابی در وردپرس، سریع‌ترین راه برای رفع این مشکل است. اگرچه، برای این کار باید به وب سرور خود دسترسی داشته باشید.

با استفاده از یک FTP یا به طور مستقیم از طریق سی پنل به سرور هاست خود متصل شوید. در هر دو صورت، به دایرکتوری وردپرس بروید و فایل wp-config.php را بیابید.

این فایل در روت وبسایت است و شامل پیکربندی‌های حساس وردپرس می‌شود.

در فایل مربوطه، کد زیر را دقیقا بالای خط “/* That’s all, stop editing! Happy blogging. */” وارد کنید:

define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_LOG', true);
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );

تغییرات فایل را ذخیره کنید و وب سایت را مجددا بارگذاری کنید.

به روت بروید و فولدر wp-content را بیابید. سپس به دنبال فایل debug.log بگردید.

فایل را دانلود و آن را به کمک یک ویرایشگر متن مانند Notepad++ باز کنید. به دنبال خطی بگردید که به خطای PHP مرتبط است.

این خطا احتمالا به شکل زیر نمایش داده می‌شود:

PHP Fatal error: Cannot redeclare bp_members_screen_display_profile() (previously declared in /.../buddypress/bp-members/screens/profile.php:22) in /.../buddypress/bp-members/screens/profile.php on line 32

فایل debug.log محل دقیق جایی که مشکل ساز شده است را به شما نشان می‌دهد. با استفاده از این روش می‌توانید بررسی کنید که آیا مشکل ناشی از پلاگین، قالب یا هسته وردپرس است.

زمانی که کار شما در خصوص عیب یابی وردپرس انجام شد، مطمئن شوید که حالت debug را با حذف کردن کد اضافه شده به فایل wp-config.php، به حالت خاموش برگردانید. درصورتی که این روش سخت به نظر می‌رسد، بهتر است به سراغ آن نروید. چون در اکثر اوقات روش‌های اولیه مشکل را حل می‌کنند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها