٪۴۰ تخفیف تابستانه شروع شد! بزرگترین حراج سال ما

به ما بپیوندید

5 تا از بهترین راهکار برای دیده شدن در سال 2020

یکی از مهم‌ترین مسائل در بازار رقابتی امروز و بازاریابی محتوا ، یافتن بهترین راهکارها برای دیده شدن سایت شما است. بهینه سازی سایت یکی از اساسی‌ترین نیازهای شرکت‌ها برای افزایش بازدید در بین تعداد زیاد رقبا با محصولات مشابه…

محمد یوسفی

26 مارس 2020

یکی از مهم‌ترین مسائل در بازار رقابتی امروز و بازاریابی محتوا ، یافتن بهترین راهکارها برای دیده شدن سایت شما است. بهینه سازی سایت یکی از اساسی‌ترین نیازهای شرکت‌ها برای افزایش بازدید در بین تعداد زیاد رقبا با محصولات مشابه است.

با افزایش محبوبیت اینترنت و سرویس‌های آنلاین در بین مردم، شرایط رقابتی بین شرکت‌ها ایجاد شده است. این شرایط رقابتی،‌شرکت‌ها را به یافتن تاثیرگزارترین عوامل در دیده شدن سایت‌هایشان ترغیب کرده است.

در این مقاله،‌ به بررسی تعدادی از عوامل تاثیرگزار بر رشد و دیده شدن سایت شما می‌پردازیم.

روی استراتژی سئو تمرکز کنید

استفاده از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در بالای لیست نتایج جستجو قرار دهید که اصطلاحا به آن SERP می‌گویند. این استراتژی‌ها باعث افزایش ورودی ارگانیک به وبسایت شما می‌شوند.

در نتیجه استفاده از این استراتژی‌ها برای دیده شدن و افزایش ورودی ارگانیک به جای تبلیغات ، امری حیاتی است. در ادامه تبلیغات را نیز توضیح خواهیم داد.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی (On-site SEO) به فرآیند مرتب کردن و تنظیم کردن اجزای سایت برای به‌دست آوردن ترافیک از طریق موتور جستجو می‌گویند.

سئو داخلی به کاربران کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را به طور کامل درک کنند. شما همچنین به کمک سئو داخلی می‌توانید کاربران سایت خود را بشناسید و محتوا و کلمات کلیدی که جستجو می‌کنند را شناسایی کنید. با شناسایی این موارد، می‌توانید محتوایی متناسب با نیازهای کاربران سایت خود تولید کنید.

سئو داخلی به طور کلی بر موارد زیر تمرکز دارد:

  1. جستجوی کلمه‌ کلیدی: اولین کار برای بهینه‌سازی سایت خود، پیدا کردن کلمات کلیدی و تشخیص این است که کدام کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما، بیشترین تعداد جستجو را دارند. برای اینکه سایت شما شانس بیشتری برای نشان داده شدن در صفحه‌ی اول نتایج موتور جستجو داده باشد، بهتر است از کلمات کلیدی جزئی‌تر استفاده کنید.
  2. URL توصیفی: به دلیل اینکه URL صفحات شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، لازم است که از کلمات مناسب و سازگار با سئو استفاده کنید. وقتی برای آدرس صفحه‌ی خود،‌ نام مشخص و بامفهوم انتخاب می‌کنید، کاربران راحت‌تر از موضوع پست شما مطلع می‌شوند و اگر به موضوع انتخابی آن‌ها نزدیک بود مطلب شما را مطالعه می‌کنند. کاربران بیشتر روی لینک‌هایی کلیک می‌کنند که آدرس آن‌ها نشان‌دهنده‌ی محتوای پست باشد. همچنین لازم است کلمه کلیدی که قصد صحبت در مورد آن را دارید را در URL آن صفحه بیاورید.
  3. تجربه‌ی کاربری عالی: داشتن تجربه‌ی کاربری خوب، یک بازدید کننده از سایت را به مشتری تبدیل می‌کند. داشتن سایتی با طراحی خوب و بهینه، باعث می‌شود وقتی سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج موتور جستجو به کاربر نشان داده شد، آن کاربر به بازدید و خرید از سایت شما ترغیب شود.

سئو خارجی چیست؟

از سئو خارجی (Off-site SEO) برای افزایش اعتبار سایت استفاده می‌شود. ایجاد لینک و جذب ورودی از طریق شبکه‌های اجتماعی و معرفی از طریق سایت‌های دیگر،‌ از مهم‌ترین بخش‌های سئو خارجی است.

سئو خارجی به این معنا است که سایت‌های دیگر به مطالب شما لینک می‌دهند و این کار باعث افزایش تعداد بازدید کننده‌ها و اعتبار سایت شما می‌شود. اینکه مطالب سایت شما به اشتراک گذاشته شود و در سایت‌های دیگر از آن‌ها استفاده شود بسیار مهم است.

یکی دیگر از روش‌های افزایش بک لینک و اعتبار صفحات،‌ تولید محتوا به عنوان نویسنده مهمان است. برای سایت‌های دیگر محتوای باارزش تولید کنید و از آن طریق به سایت خود لینک دهید.

سئو داخلی و سئو خارجی در کنار هم به پیشرفت رتبه‌ی شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کنند. برای این کار لازم است که تعادل را در هر دو سمت رعایت کنید تا محتوای سایت شما هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو قابل فهم‌تر شود.

مطالب منحصر به فرد تولید کنید

یکی دیگر از راهکارها برای دیده شدن سایت، تولید محتوای منحصر به فرد است. وقتی شما محتوای منحصر به‌ فرد و جدیدی تولید می‌کنید، اعتبار سایت در دید کاربر و موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود وبسایت‌های دیگر به سایت شما لینک بدهند. این لینک‌ها کاربران بیشتری را به سایت شما می‌فرستد و باعث می‌شود سایت شما بیشتر دیده شود.

پیش از تولید محتوا لازم است که نیازهای واقعی کاربران خود را بشناسید و محتوایی متناسب با آن نیازها تولید کنید. کاربران با مشاهده‌ی محتوای با کیفیت و منحصر به فرد در سایت شما ممکن است پست شما را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند که خود باعث دیده شدن بیشتر سایت شما می‌شود.

از محتوای دیداری (تصویر، ویدیو و …) استفاده کنید

همراه کردن کاربران با محتوای سایت بسیار مهم است. برای تولید محتوای جذاب و چالش برانگیز می‌توانید از محتوای دیداری استفاده کنید. از آنجایی که درک تصویر و ویدیو از متن بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است، کاربران محتوای دیداری را ترجیح می‌دهند. تصاویر، اطلاعاتی کلی درباره‌ی بلاگ شما به کاربر می‌دهند و باعث می‌شوند مفاهیم بهتر در حافظه‌ی کاربر ثبت شوند.

در ادامه تعدادی از پرکاربردترین محتوای دیداری را معرفی می‌کنیم.

تصاویر

رایج‌ترین محتوای دیداری برای وبسایت‌ها، ‌تصاویر هستند که توجه کاربران را به محتوای شما جلب می‌کنند. استفاده از تصاویر جذاب و مهیج ترافیک ورودی به سایت شما را افزایش می‌دهد.

اگر در مطلب خود قصد معرفی اپلیکیشن یا سرویس خاصی را دارید،‌ بهتر است که از مراحل مختلف آن اسکرین شات بگیرید و در سایت قرار دهید. انتشار این تصاویر باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت و محصول شما می‌شود.

اینفوگرافیک

از اینفوگرافیک برای نشان دادن داده‌های آماری استفاده کنید. توصیف موضوعات سخت و تبدیل آن‌ها به اطلاعات قابل فهم نیز با استفاده از اینفوگرافیک ممکن است.

ویدیو

بهترین ابزار برای بیان یک مشکل و در نهایت نشان دادن راه حل آن به کاربر، محتوای ویدیویی است. استفاده از محتوای ویدیویی مناسب باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه‌ی سایت شما می‌شود.

از بازاریابی محتوا برای افزایش “آگاهی از برند” استفاده کنید

مفهوم آگاهی از برند بر اساس تعداد مشتریانی است که با برند شما آشنا هستند. به این معنا که مردم شرکت شما را می‌شناسند و با دیدن لوگو، برند شما را تشخیص می‌دهند. افزایش آگاهی از برند برای دیده شدن سایت شما امری ضروری است.

بازاریابی محتوا راه حل‌های خاصی برای افزایش آگاهی از برند شما در نظر گرفته است:

  1. پیش از هر چیزی لازم است که بازدید کننده‌های خود و نیازهایشان را بشناسید. محتوایی تولید کنید که براساس نیازهای آن‌ها باشد. همچنین لازم است علایق مشتریان خود را بشناسید و سایت‌هایی که زمان زیادی در آن‌ها می‌گذرانند را شناسایی کنید.
  2. دومین مرحله داشتن استراتژی مناسب است. کاربران خود را شناسایی کنید، بر اساس هدف خود کمپین برگزار کنید و نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید مشخص کنید.
  3. در مرحله‌ی بعد باید محتوای منحصر به فرد و مناسب تولید کنید تا محتوای شما توسط سایر سایت‌ها لینک داده شود و کاربران آن را به اشتراک بگذارند.
  4. شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در پیشرفت برند شما دارند. با فعال بودن در پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و با به اشتراک گذاشتن مطالب سایت می‌توانید آگاهی مردم از برند خود را بیشتر کنید. همچنین این پلتفرم‌ها به عنوان کانال‌هایی برای شنیدن صدای مشتریان و نقدهای آن‌ها و برقراری ارتباط با آن‌ها بسیار کاربردی است.
  5. آخرین مرحله تحلیل داده‌های بدست آمده و تصمیم بر درستی استراتژی بازاریابی سایت شما است. همچنین می‌توانید بفهمید کدام محتوا ورودی بیشتری برای سایت شما دارد و کدام محتوا ارزش بازاریابی پایینی داشته است.

از تبلیغات ورودی کسب کنید

ممکن است در برخی شرایط نتوانید از طریق ورودی ارگانیک، با همان سرعتی که می‌خواهید مشتری بدست آورید. در این حالت توصیه می‌شود از تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش ورودی به سایت خود استفاده کنید. گوگل ادز بزرگترین پلتفرم آنلاین برای تبلیغات است که به شما برای جذب مشتری کمک می‌کند. البته بهتر است از این روش به عنوان آخرین راهکار افزایش ورودی به سایت استفاده کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها