٪۴۰ تخفیف تابستانه شروع شد! بزرگترین حراج سال ما

به ما بپیوندید

آموزش جاوا اسکریپت شی ریاضی

شی Java JavaScript Math به شما امکان می دهد کارهای ریاضی را روی اعداد انجام دهید. مثال Math.PI; // returns 3.141592653589793 شی ریاضی برخلاف سایر اشیا ، شی Math هیچ سازنده ای ندارد. شی Math ثابت است. همه روش ها…

محمد یوسفی

19 جولای 2021

شی Java JavaScript Math به شما امکان می دهد کارهای ریاضی را روی اعداد انجام دهید.

مثال

Math.PI;            // returns 3.141592653589793

شی ریاضی

برخلاف سایر اشیا ، شی Math هیچ سازنده ای ندارد.

شی Math ثابت است.

همه روش ها و خصوصیات را می توان بدون ایجاد یک شی Math استفاده کرد.


خصوصیات ریاضی (ثابت)

نحو برای هر خاصیت ریاضی عبارت است از :.Math.property

جاوا اسکریپت 8 ثابت ریاضی را فراهم می کند که به عنوان خصوصیات ریاضی قابل دسترسی هستند:

مثال

Math.E        // returns Euler's number
Math.PI       // returns PI
Math.SQRT2    // returns the square root of 2
Math.SQRT1_2  // returns the square root of 1/2
Math.LN2      // returns the natural logarithm of 2
Math.LN10     // returns the natural logarithm of 10
Math.LOG2E    // returns base 2 logarithm of E
Math.LOG10E   // returns base 10 logarithm of E

روش های ریاضی

نحو ریاضی برای هر روش این است: Math.method.(number)


شماره به عدد صحیح

4 روش معمول برای گرد کردن یک عدد به یک عدد صحیح وجود دارد:


Math.round ()

Math.round(x) نزدیکترین عدد صحیح را برمی گرداند:

مثال

Math.round(4.9);    // returns 5
Math.round(4.7);    // returns 5
Math.round(4.4);    // returns 4
Math.round(4.2);    // returns 4
Math.round(-4.2);    // returns -4

Math.ceil ()

Math.ceil(x)مقدار x گرد شده را به نزدیکترین عدد صحیح خود برمی گرداند :

مثال

Math.ceil(4.9);     // returns 5
Math.ceil(4.7);     // returns 5
Math.ceil(4.4);     // returns 5
Math.ceil(4.2);     // returns 5
Math.ceil(-4.2);     // returns -4

Math.floor ()

Math.floor(x)مقدار x را به نزدیکترین عدد صحیح گرد می کند:

مثال

Math.floor(4.9);    // returns 4
Math.floor(4.7);    // returns 4
Math.floor(4.4);    // returns 4
Math.floor(4.2);    // returns 4
Math.floor(-4.2);    // returns -5

Math.trunc ()

Math.trunc(x) قسمت صحیح x را برمی گرداند:

مثال

Math.trunc(4.9);    // returns 4
Math.trunc(4.7);    // returns 4
Math.trunc(4.4);    // returns 4
Math.trunc(4.2);    // returns 4
Math.trunc(-4.2);    // returns -4

Math.sign ()

Math.sign(x) اگر x منفی ، صفر یا مثبت باشد باز می گردد:

مثال

Math.sign(-4);    // returns -1
Math.sign(0);    // returns 0
Math.sign(4);    // returns 1

Math.trunc () و Math.sign () به JavaScript 2015 – ES6 اضافه شدند .



Math.pow ()

Math.pow(x, y) مقدار x را به توان y برمی گرداند:

مثال

Math.pow(8, 2);      // returns 64

Math.sqrt ()

Math.sqrt(x) ریشه مربع x را برمی گرداند:

مثال

<div class="w3-example">

Math.abs ()

Math.abs(x) مقدار مطلق (مثبت) x را برمی گرداند:

مثال

Math.abs(-4.7);     // returns 4.7

Math.sin ()

Math.sin(x) سینوس (مقداری بین -1 و 1) از زاویه x را برمی گرداند (با شعاع داده شده).

اگر می خواهید از درجه به جای رادیان استفاده کنید ، باید درجه را به رادیان تبدیل کنید:

زاویه در رادیان = زاویه در درجه x PI / 180.

مثال

Math.sin(90 * Math.PI / 180);     // returns 1 (the sine of 90 degrees)

Math.cos ()

Math.cos(x) کسینوس (مقداری بین -1 و 1) از زاویه x (در رادیان داده شده) را برمی گرداند.

اگر می خواهید از درجه به جای رادیان استفاده کنید ، باید درجه را به رادیان تبدیل کنید:

زاویه در رادیان = زاویه در درجه x PI / 180.

مثال

Math.cos(0 * Math.PI / 180);     // returns 1 (the cos of 0 degrees)

Math.min () و Math.max ()

Math.min()و Math.max()می تواند برای یافتن کمترین یا بالاترین مقدار در لیست آرگومان ها استفاده شود:

مثال

Math.min(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns -200

مثال

Math.max(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns 150

Math.random ()

Math.random() یک عدد تصادفی بین 0 (شامل) و 1 (اختصاصی) برمی گرداند:

مثال

Math.random();     // returns a random number

شما بیشتر در مورد یاد خواهند گرفت Math.random()در فصل بعد این آموزش است.


روش Math.log ()

Math.log(x) لگاریتم طبیعی x را برمی گرداند:

مثال

Math.log(1);    // returns 0

لگاریتم طبیعی زمان لازم برای رسیدن به سطح مشخصی از رشد را برمی گرداند.

Math.E و Math.log () دوقلو هستند.

چند بار باید Math.E را ضرب کنیم تا 10 بگیریم؟

مثال

Math.log(10);    // returns 2.302585092994046

روش Math.log2 ()

Math.log2(x) لگاریتم پایه 2 x را برمی گرداند.

چند بار باید 2 را ضرب کنیم تا 8 بدست آوریم؟

مثال

Math.log2(8);    // returns 3

روش های شی ریاضی

منبع

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها